Jak składać reklamację w sklepie internetowym

Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne. Sklepy Internetowe dają nam możliwość kupienia dużej ilości produktów bez wystawiania nogi na próg domu. Są więc nie tylko wygodne, szybkie, ale także ceny, z którymi możemy spotkać się w sieci są znacznie korzystniejsze od tych w sklepach stacjonarnych.

Dlaczego sklepy internetowe?

Sklepy Internetowe zawdzięczają swoje niskie ceny temu, że nie muszą wydawać pieniędzy na pracowników, wynajem lokalu czy magazynu, więc koszty prowadzenia takiego rodzaju sklepu są znacznie niższe.

Ludziom korzystającym z zakupów on-line, bardzo to się podoba, a tego typu nabywców jest coraz więcej. Internet służy w tym celu nie tylko do samej transakcji, ale także zdobycia informacji o towarze, który nas interesuje.

Jednakże, sprzedaż przy pomocy sieci ma swoje minusy - jak zresztą i w sklepie stacjonarnym. Takie minusy to zazwyczaj zniszczenie czy uszkodzenie towaru podczas transportu, czy też możliwość wadliwości całego produktu. Jednak, jeśli chodzi o reklamacje, to zarówno w sklepie Internetowym jak i stacjonarnym zasady obowiązują nas te same. Każdy z nas ma pełne prawo do składania reklamacji, trzeba jednak wiedzieć jak to poprawnie robić.

 

Jak prawidłowo składać reklamację?

Jeśli wybrany towar posiada gwarancję to konsument ma prawo do złożenia reklamacji w czasie, na jaki przewiduje dana gwarancja. Pierwszym krokiem w tym kierunku, jest kontakt ze sprzedawcą i żądanie naprawy otrzymanego produktu, oczywiści bezpłatnie. Co jeśli okaże się to niemożliwe? Jeśli nie da się naprawić odesłanego towaru, to klient ma prawo odstąpić od umowy. Zazwyczaj w takiej sytuacji obowiązuje sprzedawcę zwrot pieniędzy, możemy tez otrzymać rabat na wybrany produkt, jeśli jest taka możliwość ze strony firmy.

Jeśli jednak towar da się naprawić, ale trwa to zbyt długo i sprzedawca nie mieści się w określonym czasie, również mamy prawo żądać zwrotu pieniędzy. Aby dowiedzieć się więcej niezbędnych informacji na temat składania reklamacji, należy dokładnie przestudiować Ustawę z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny i z Ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

 

Jak długo rozpatrywana jest reklamacja?

Dwa tygodnie mają na to sklepy internetowe, a czas liczy się od momentu otrzymania reklamacji. Jeśli firma nie wywiąże się ze swoich obowiązków, to powinna być przygotowana na to, że musi spełnić wszelkie żądania klienta zawarte w reklamacji. Podczas składania żądań klient ma prawo skorzystać z gwarancji lub też powołać się na to, że otrzymany towar niezgodny był z umową.

 

Jak wygląda zwrot towaru?

Musimy pojęcie reklamacji umieć odróżnić od możliwości zwrotu. Mamy prawo do tego w czasie 10 dnie od czasu, kiedy została dokonana zapłata. Jeśli jednak klient zrezygnuje z towaru to taka umowa jest nieważna. Jeśli jednak chcemy ze zwrotu skorzystać to oddany produkt musi być nieuszkodzony i w idealnym stanie.