Dlaczego ludzie porzucają swoje koszyki w sklepach internetowych?

Niektórym zdaje się, że sukces właściciela sklepu jest już wtedy, kiedy jakiś klient ma produkty w koszyku, ponieważ skoro tam są to zapewne zamierza je kupić. A dlaczego chce je nabyć? Z pewnością spodobała mu się cena, jak i sam produkt, a więc super, bo już jest zwycięstwo.

To jednak wcale tak pięknie nie wygląda, ponieważ pełny koszyk nie oznacza, że klient rzeczywiście kupi rzecz, którą wybrał, ponieważ jeszcze długa droga do kasy, co w tym przypadku jest składaniem danego zamówienia, wybór przesyłki itp. Jednak wyniki są szokujące, ponieważ do takowej kasy dociera tylko 25 % osób, które swój koszyk napełniło, a pozostałe 75 % zostawia go na pastwę losu z przeróżnych powodów.

 

Powody, dla których klienci porzucają koszyk:

 

1. Przesyłka przeważa cenę samego produktu

Pomimo tego, że cena produktu spodobała się nabywcy to po dodaniu kosztów przesyłki przestała być konkurencyjna. Klient, więc porzuca taką transakcję.

Dlatego też, każdy przedsiębiorca powinien już na samym początku poinformować danego klienta, jakie koszty wiążą się z całościowym zamówieniem. Jeśli właściciel witryny z początku tego nie przedstawi to nabywca tak czy inaczej dowie się o kosztach dodatkowych. Jeżeli jednak cena przesłania wybranego produktu będzie zbyt wygórowana to kupujący zniechęci się do niego, a na naszą stronę niestety nie wróci ponownie. Co najgorsze, dla sprzedawcy - klient pójdzie do konkurencji, gdzie ceny mogą spełnić jego oczekiwania i tam dokonać zakupu, ponieważ od samego początku był informowany, jakie koszty z przesyłką są związane.

 

2. Żmudna droga do dokonania zakupu

Ważne jest, aby wszelkie transakcje dokonywane w sieci były jak najprostsze. Użytkownicy Internetu zdążyli się już przyzwyczaić, że poruszają się po nim bardzo szybko, więc wypełnianie przeróżnych formularzy, logowanie się po pięć razy i rejestracja są dla nich odpychające i nikomu nie chce się tak cackać. Zakupy przez Internet powinny być znacznie krótsze niż te w sklepie stacjonarnym, bo taki jest ich zamysł.

Jeżeli więc każemy naszym klientom wypełniać przeróżne dokumenty, to jedynym wynikiem będzie ich irytacja. W takim przypadku, klient pozostawia swój koszyk, a stronę opuszcza. Nawet ktoś, kto już jest zdecydowany na oferowany produkt, nie będzie chciał tracić czasu na wielopunktowe składanie zamówienia, skoro w konkurencyjnym sklepie, może to zrobić o wiele szybciej.

 

3. Utracone zaufanie

Jeśli kupujący będzie miał wątpliwości, co do wybranego produktu, może zwyczajnie z niego zrezygnować. Postarajmy się, więc, nie ignorować pytań zadawanych przez konsumentów, aby nie czekali miesiąc na naszą odpowiedź. Postaw na profesjonalne podejście i dokładne opisy sprzedawanych produktów.

Nie daj się narazić na niekorzystną opinię, ponieważ firmy nieszanujące klienta są postrzegane, jako mało profesjonalne i omijane szerokim łukiem. Postarajmy się w taki sposób podchodzić do konsumentów, w jaki i my chcielibyśmy być potraktowani. Zaopatrzmy, więc naszą stronę w informację niezbędne dla kupujących, aby nie mieli żadnych wątpliwości.